Destinația următoare: Cheile Gradiștei

marți, 3 februarie 2015

De câte ori am ocazia să merg într-o tabără, călătorie în zonele montane, nu ezit să o fac, dovada aici. Acolo chiar simt că mă pot elibera de toate, simt protecția cerului, care cu cât urci parcă ar vrea să se contopească cu tine, simt mângâierea norilor și mă pierd în ceața densă a dimineții. Acolo îmi ticsesc într-un dulap telefonul, grijile și aleg să meditez privind masivii montani ce mă înconjoară ca niște păzitori ai fortăreței în care m-am închis cu voie. Îmi plac nespus traseele montane și bijuteriile naturii pe care ai ocazia să le zărești la tot pasul. Mi-ar plăcea să merg  la Cheile Grădiștei, regiunea Fundata. Am trecut întâmplător cu mașina prin acele locuri, măcinându-mă curiozitatea, în timp ce plecam spre casă de la Moeciu de Sus, unde petrecusem alte zile de poveste în intimitatea munților. Zona m-a atras chiar din primăvara anului trecut, iar acum este în sfarșit un prilej bun de a o vizita: Valentine's Day

Cu toată dragostea și încântarea la pachet, mă gândesc să mă cuibăresc la Vila Pinul situată la 35 de km de Brașov, pe un platon montan, la doar 5 km de Complexul Cheile Grădiștei Moeciu, bucurându-mă împreună cu sufletul pereche de o cameră dublă matrimonială cu toate facilitățile la dispoziția noastră. Cheile Gradistei se află între localitățile Moeciu de Sus și Moeciu de Jos, la aproximativ 8 km de Bran. Deși scurte ca lungime, Cheile Gradiștei impresionează datorită salbaticiei peisajului și versanților abrupți.


Cutreierând zona, ne vom putea delecta privirile vizitând castelul Bran, care an de an are parcă alt farmec, simbolul central al locurilor, dar nu singurul loc numai bun de vizitat. Chiar în apropierea lui vom descoperi Muzeul Satului Brănean, muzeu în aer liber, ce ilustrează arhitectura populară tradițională specifică Branului. De asemenea, la intrarea în Bran, dinspre Moeciu, vom putea vizita capela unde a fost depusă inima reginei Maria. În apropiere se află și cascada "La Chisatoare", declarată rezervație bio-geologică, ce curge în șuvoaie subțiri, firicelele de apă strecurându–se printr–o vegetație deasă de mușchi. Vegetația se termină brusc fiind înlocuită de un perete stâncos, iar firișoarele de apă fie se preling pe perete, fie cad cu putere de pe surplombă.  Acesta este un fenomen carstic de suprafață, unic în zonă, favorizat de depunerile de carbonat de calciu sub formă de travertin. În timpul iernii, cascada îngheață pe alocuri, formând coloane de gheață spectaculoase.


Mai sunt doar 11 zile până când serbăm un al patrulea Valentine's Day împreună și nu pot decât să mă bucur că ai fost alături de mine și să-mi doresc să-mi rămâi aproape. Știi că-mi plac provocările și aș fi în stare de cele mai nebunești peripeții ori cadouri și amândoi ne dorim să facem o escapadă, dar nu prea departe (nu ne-ar permite nici timpul), undeva în țărișoara noastră plină de bogății, unde-mi fug mereu gândurile, în inima muntelui. Ne așteaptă și un parc de aventură, deschis încă din 2012, cu 3 trasee disponibile, fiecare având tiroliene, echipament adecvat și un instructor ce ne asistă. 













Iată-l mai bine prezentat aici:
Ne putem relaxa și făcând trasee cu bicicleta, echitație, jucând tenis, tir cu arcul, ori tururi offroad cu mașini LandRover sau cățărându-ne pe un panou special amenajat.
Cu siguranță ne vom bucura de un sejur minunat împreună, desfășurând aceste activități ce ne vor încărca cu energie și poftă de viață. Pentru că de fiecare dată noi știm să ne petrecem vacanțetele și timpul împreună într-un mod diferit. 

Like & Share acestui articol!

O campanie: BlogAwards
în parteneriat cu GeniusTravel



Share Button

Un comentariu:

  1. Frumoasa zona, nu am ajuns niciodata acolo. Un loc linistit unde poti petrece clipe romantice alaturi de persoana iubita!

    RăspundețiȘtergere

Părerea ta bună sau rea contează pentru mine.

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS